vrijdag 6 februari 2015

Voorjaarsvoorbereidingen.










Ondanks dat er hier in het zuiden nog sneeuw ligt ben ik al wel bezig met de voorjaarsvoorbereidingen. Je kent het vast wel…..sta je in een tuincentrum of een kweker en zie je zoveel moois dat je eigenlijk geen keuze meer kunt maken of je komt niet thuis met wat je eigenlijk "nodig" had. Herkenbaar? Daarom ben ik nu alvast aan het bedenken welke kruiden en groenten ik in het voorjaar wil gaan planten. Pepers zijn daar een goed voorbeeld van. De vorst moet natuurlijk wel uit de grond zijn. Alleen in een pot in een kas kun je eerder planten. Een peperplantje kost weinig in aanschaf en is makkelijk te onderhouden. Ideaal om vers te gebruiken in de keuken maar ook leuk om te drogen. Gedroogd kun je er maanden mee vooruit. Zelf rijg ik de verse pepers aan een draad en hang ze op een droge donkere plaats weg. Dus…..deze plantjes komen zeker op mijn inkooplijst te staan.
Een goed adres voor kruiden, groenten en tuinplanten is de kwekerij Marechal vlakbij Turnhout, Baarle Nassau NL.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten